از حاج آب رسان به کلیه بر و بچ تشنه

 

سعادت؟ آه...!

 

 

 

...

 

7 *

 

بلی، هیچ است و دیگر هیچ.

تو ای غمگینِ با هر چیز و هر کس قهر،

گریزان از طلایی بامدادِ شاد و شُسته ی شهر،

بدین میخانه ی دنجِ بیابان کرده تنها کوچ.

بلی، هیچ است و دیگر هیچ،

و گر جز هیچ باشد، پوچ.

سعادت؟ آه... !

تهی را با فریب آمیخته، و آنگاه

به دنبالش چنین پیموده چندین راه،

تنِ تنها نشسته ای

- فریبان خویش را با هیچ-

و نَم نَم باده می نوشی؛

و خواهی لحظه هایِ تیره را با می چراغان کرد؟

و می کوشی که بر دل خلعت از لونی دگر پوشی؟

و امّا لحظه ها... افسوس !

به می گلگون نیاری کرد آن غمگین سیاهان را،

بسی بیهوده می کوشی.

سیه پستان گُرازی وحشی و نر ماده، یا شاید

سیه خرسی خنثی، این؛

نه آن میشِ سپیدِ فرّهی، بشاس !

که را، و آنگه به سودایِ چه، میدوشی؟

بلی، ای غمگینِ تنها

همان هیچ است و دیگر هیچ

و گر جز هیچ باشد، پوچ.

و بیهوده ست از زندان به زندان کوچ.                     

...

 « م.امید »

 

 

 

* قسمت هفتم از شعری هشت قسمتی به همین نام، از" در حیاط کوچک پاییز، در زندان"

 

نظرات 17 + ارسال نظر
سوگل سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 22:40 http://guilty.blogsky.com

salam eyvalZZ weblog e bahali dary be manam sar bezan bye

آنا جمعه 18 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 15:45

حاج آب رسان یعنی کی ؟

سرشک شنبه 19 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:36 http://sereshk.blogspot.com

و نم نم باده مینوشم...

و البته...بیهوده است از زندان به زندان کوچ...


اما ای ژاکش! تو که نمینوشی نم نم....حاج آب رسان هم دیگه با تو کاری نداره...یادآوری خاطرات هم بی فایده است...تنها باید نوشید و دیگر هیچ....


خ.ب

دوست دیروز ؛ آشنای امروز؛ فراموش شد سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 22:15

بازم موضوعات تکراری اخوان اخوان اخوان
بهتر نیست نفری یه جلد از سری کتابای اخوان برای کساییکه اد کردی بفرستی تا هم خودت راحت کنی هم اونا رو

گرگ سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 22:47


اولآ٬ جناب فراموش شده ٬ ر ی د ی ! اخوان نام شاعر هستش نه موضوع شعر !

ثانیآ٬ کتابهای اخوان یک جلد نیست. اگر توجه می فرمودین٬ حداقل از توضیحات پایین هر شعر می تونستی نام بعضی از کتاب های ایشون رو یاد بگیری !

ثالثآ٬ ابدآ با پیشنهادت موافق نیستم. چون می دونم بعضی از اونهایی که اد کردم٬ (مثلآ فراموش شده ها) حتی کون خوندن کتاب مجانی رو هم ندارند !!! (نمونش همین گافی که در مورد دوم بهش اشاره کردم ! )

رابعآ٬ می تونی نخونی جانم !
رجوع شود به مرام نامه ی وبلاگ(اولین پست : جنگ اول... )


سرشک شنبه 26 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:17 http://www.sereshk.blogspot.com

به به به به!!!! چه جالب چه جالب!!

آقا من پایه ام راحتت بکنم آقای فلانی....یا هر چی....من پایه ام راحت بکنمت!!!!

کی پایه نیست راحت یکی دیگه رو بکنه!!!


آقا این کامت دونیت رو به گا دادیم عجب حالی میده!!! ۲۰۰ سال ملت اینجا کامنت گذاشتن یکی حتی یه حرف بیتربیتی نزد محض رضای دل صاحب وبلاگ بدبخت!!!! حالا من اومدم یه حالی بدم که حسابی گرگ بارون دیده بشی!!! (البته با این چیزا اگه قرار بود کونت پاره شه الان ۶ فسمت شده بودی) ....مردم از کیفور شدن!!!!

خوش باشی!

گرگ دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:46


من بی فحش ناب زیستن نتوانم ! ........

من سرخوش آن دمم که همتا گوید .......

به کسانی که جای خالی (دو مصرع دوم ) را به نحو احسنت پر کنند جایزه داده میشود.
البته من فکر می کنم سرشک به فینال می رسه !


پاینده باشد !

سرشک دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:18 http://www.sereshk.blogspot.com

خوندن این متن برای افراد زیر ۳۰سال و متاهل اکیدا ممنوعه!:

جواب مسابقه رو با چند تا برداشت مختلف ارائه کردم که شاید برنده بشم!

من بی فحش ناب زیستن نتوانم ! ........

من سرخوش آن دمم که همتا گوید .......


برداشت فالیسیزم (phallicism )

من بی فحش ناب زیستن نتوانم
بی خایه کشید بار تن نتوانم!

من سرخوش آن دمم که همتا گوید
یک کون دگر بکن و من نتوانم!

***

برداشت اسهولیزم (aasholeism)

من بی فحش ناب زیستن نتوانم
بی کون، کشید بار تن نتوانم

من سرخوش آن دمم که همتا گوید
یک کون دگر بده و من نتوانم

***

برداشت ادبی

من بی فحش ناب زیستن نتوانم
بی ایرْج* کشید بار تن نتوانم

من سرخوش آن دمم که همتا گوید
یک بیت دگر بگوی من نتوانم

---
*- ایرْج (با سکون بر روی "ر" برای ضرورت شعری): ایرَج میرزای مرحوم!

***

برداشت زیست‌شناسانه/کثافت‌کارانه

من بی فحش ناب زیستن نتوانم
چون گوز نباشدم، ان نتوانم

من سرخوش آن دمم که همتا گوید
یک کاسه دگر بشاش من نتوانم!

***

برداشت باادبانه!

من بی حرف بد زیستن نتوانم
بی واژه‌ی گل کشید بار تن نتوانم

من سرخوش آن دمم که همتا گوید
یک پیف پیف! دگر کن، و من نتوانم!

***

برداشت خانم‌بازانه
من بی فحش ناب زیستن نتوانم
بی خانم آس، کشید بار تن نتوانم

من سرخوش آن دمم که همتا گوید
یک پرده دگر بدر و من نتوانم

***

برداشت دیوسانه

من بی فحش ناب زیستن نتوانم
بی دیوسِ تازه، تاب تن نتوانم

من سرخوش آن دمم که همتا گوید
دیییوووووسسسس!!!! و من دگر، هیچ نتوانم!

***
برداشت فلسفی
من بی می ناب زیستن نتوانم
بی مرگ کشید بار تن نتوانم

من سرخوش آن دمم که همتا گوید
یک لحظه دگر بِزی* و من نتوانم

*- بزی: فعل امر از مصدر زیستن!

***

برداشت خیامانه! (که انصافا ربطی به موضوع نداره ولی زیباترین برداشت هستش)
من بی می ناب زیستن نتوانم
بی باده کشید بار تن نتوانم

من مرده‌ی آن دمم که ساقی گوید
یک جام دگر بگیر و من نتوانم

سرشک دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:22 http://sereshk.blogspot.com

البته من جدا معذزت میخوام از این بی ادبی ها (البته نه از شما ها) از جناب ایرج میرزا! چرا که ما با این بی ادبی هامون آبروی شعر بی ادبی رو در معرض خطر انداختیم...چندان که باید مستحکم و قوی نبود اما چه میشود کرد: ذوق ما خیلی وقت است که کور شده. به هر حال از اینکه کم مایه گذاشتم ببخشید برگ سبزی بود تحفه درویش.

(در شمن برگزاری چنین مسابقه هایی هر چند وقت یکبار خیلی خوبه: قریحه بچه رو بارور میکنه و فرصت ارائه ذوق و استعداد سرکوب شده رو فراهم میکنه. من به برگزار کنندگان این مسابقه که صمیمانه برای اینکار وقت و انرژی گذاشتن تشکر میکنم و تمام اشعرا فوق رو علاوه بر شرکت در مسابقه به ایشان تقدیم میکنم)

خوش باشی!

گرگ دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 20:28

نگفتم سرشک به فینال می رسه ؟

اگه فینالیست دیگه ای نداریم تا جایزش رو بدیم بره !


بامشاد جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 22:04 http://bibo.persianblog.com

بزرگ بنویسی نمی گن وبت خوبه ها ها ها ها

سرشک پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 19:44 http://sereshk.blogspot.com

کووووووووووووووووووووووووووووووووووووونی!!!!!


تو خودت.......


کوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونی.....


امتحان میدی حال میکنی نه؟!

بیای اینجا هم من نیستم!

اونوقت من میدم از کونا....تو بیا برام کامنت بذار!!


خوش باشی عزیز

ی دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:19

گرگ چرا نمی نویسی؟

bacchus چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:44 http://pink-pride.persianblog.com

سعادت؟ آه... !

سرشک چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 14:52 http://www.sereshk.blogspot.com

فکر کنم گرگه تبدیل شده به موش! موش آب کشیده! (همون گرگ در باران یا گرگ بارون-دیده!)

والا من که دیگه سوراخ ندارم اما شما به جای من هم وقت کردی بده...ثواب داره کمک به دوستان!

مرتیکه انتر بیام ایران پوستت کنده است....دلم هم برات تنگ شده ها...

خوش باشی.

شایان پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 21:26

وقت داشتی یه آفلاین بذار که آپدیت کردی تا بیایم کامنت بدیم.لطف می کنی.

اتش پرست پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 21:30

be nazaret age ..oonet ye moghe atish begire mitooni khamooshesh koni ya na? age momkene yekam tozih bede.tanx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد